Ankracet

tisdag 26 maj 2015

Martin Sidorson

Ankraset kommer att gå av stapeln lördagen den 30 maj 2015 i kanalen i Hudiksvall. Start sker vid Lillfjärden stentröskel och målgång vid kanalbron vid Möljen. Försäljning av Ankor, 2 500 st. pågår fram till den 30 maj. Den 30 maj mellan kl. 10:00 – 11:45 säljs ”Ankorna” på Storgatan vid kanalen.

För 4:e året i rad arrangeras Ankracet i Hudiksvall. Ankracet startades av ”Föreningen för främjandet av fågellivet i Lillfjärden”. Från och med i år tar Lions Hudiksvall över huvudansvaret med ett antal klubbmedlemmar som fixar själva genomförandet. Lions är en insamlande organisation med i huvudsak lokal inriktning och verksamhet.

Rotary Hudiksvall är samarbetspartner och medarrangör av Ankracedagen så det är viktigt att vi är med och visar upp oss. Ett antal Rotarytröjor finns att låna. Samling vid 10-10-30 vid Kanalbron där det finns lite Rotaryinformation.

Syftet med Ankracet (som i sig är ett lotteri med jättetrevlig lottdragning) är att få möjlighet att ordna trivselaktiviteter för de som bor i kommunens äldrebostäder. De fyra Röda Korset-kretsarna Enånger, Hudiksvall, Forsa och Dellenbygden hjälper till att genomföra ett antal aktiviteter med underhållning och fika för ett antal boenden.

Mer information hittar du på Lions Hudiksvalls hemsida: